Succesvol praktijkvoeren
13 Feb, 2013
Door: Ria Teeuw
Succesvol praktijkvoeren begint met: ‘Wie ben ik en waar sta ik voor?’
Op allerlei gebieden bestaan er wel van die vaststaande ideeën waar je niet snel een vraagteken bij zet. Dat geldt ook voor ondernemen. De laatste decennia is er veel aandacht gekomen voor marketingstrategieën en –theorieën, waardoor elke zelfstandige tegenwoordig wel een beeld in het hoofd heeft wat je moet doen om je onderneming succesvol te maken. Toch is het goed om geschreven en ongeschreven regels regelmatig tegen het licht te houden. Zijn ze nog altijd functioneel? Kloppen ze nog wel? Zo is het bedrijfseconoom Martin Doolaard opgevallen, dat ondernemers zich met hun activiteiten vooral richten op wat met de buitenkant te maken heeft en pas in laatste instantie op waar het werkelijk om gaat: het ‘waarom’.
En wat voor ondernemers in het algemeen geldt, geldt ook voor therapeuten. Het is niet langer voor iedereen een vanzelfsprekendheid om met gemak de praktijkagenda vol te krijgen, dus ook in dat beroep moet je je ondernemersvaardigheden inzetten. Martin heeft hiervoor een geheel eigen visie ontwikkeld van waaruit hij anderen helpt de uitdaging aan te gaan om op een effectieve manier hun ideeën en talenten vorm te geven. Dat doet hij als personal coach voor ondernemers en bedrijven, de richting die hij is ingeslagen na een carrière als marketingmanager in het bedrijfsleven.